preskoči na sadržaj
Vijesti

Govori, piši i pjevaj da te vidim


Povodom obilježavanja Međunarodnoga dana materinskoga jezika (21. veljače) u knjižnici Srednje škole Koprivnica u ponedjeljak 22. veljače održana je prigodna pripredba koju su organizirale profesorice Sanela Đurđević i Maja Blažek Novosel.

Tako su učenici okupljenim vršnajcima izveli prigodne javne govore, recitirali pjesme različitih pjesnika s tematikom jezika i domoljublja te sastavili modernističke pjesme, kritičke osvrte o hrvatskim piscima i prikaze romana hrvatskih autora, a sudionici priredbe imali su priliku doznati i nepoznate dijalektalne varijante poznatih im riječi.

Više doznajte u prilogu.
 


Povodom obilježavanja Međunarodnoga dana materinskoga jezika (21. veljače) u knjižnici Srednje škole Koprivnica u ponedjeljak 22. veljače održana je prigodna pripredba koju su organizirale profesorice Sanela Đurđević i Maja Blažek Novosel. 
Pod motom Sokratove izreke "Govori da te vidim" učenice Matea Želimorski (3. c), Monika Vidović (3. c), Edita Aganbegović (3. g) i Agata Prelec (3. g) izvele su prigodne javne govore. Ispred improvizirane govornice i s mikrofonom u ruci pokazale su kako istražiti podatke, argumentirano i jednostavno iznijeti ih publici, pravilno govoriti poštujući govorne vrednote i osloboditi se treme pred javni nastup. 

Učenici Marko Petrić (1. c), Dorijan Štimac (1. h), Martina Igrec (1. h), Aleksandra Janković (1. c) i Tena Senjan (3. g) pripremili su recitacije različitih pjesnika  s tematikom jezika  i domoljublja (P. Preradovića, A. B. Šimića, Dragutina Domjanića, Vladimira Nazora i Vesne Parun). Instrumentalno ih je pratila na gitari učenica Leona Dorijana Jurenec  koja se predstavila s vlastitom uglazbljenom pjesmom na materinskome jeziku. 
Na kraju je održan kviz iz poznavanja hrvatskoga dijalektalnoga jezičnoga blaga. Učenici 4. a razreda:  Monika Orehovec, Miroslav Makar, Filip Vuković, Ivan Valičević, Lorena Horvat, Dario Vručina-Kosi, Matija Hajster, Marko Tubanović, Mirna Marković, Magdalena Međimorec, Marija Mihac i Ana Rajić na snimkama su učenicima sudionicima priredbe postavljali pitanja s obrazloženjem značenja pojedine riječi. Učenici su tako, pokušavajući odgonetnuti značenje pojedinih izraza, uvidjeli koliko je naš jezik bogat i raznolik, ali su se prisjetili i standardnih izraza za neke dijalektizme.
Sadržaji priredbe (tematski govori o važnosti očuvanja hrvatskoga jezika i položaju žene od 19. do 21. stoljeća te jezični kviz) ujedno su poslužili za integraciju elemenata građanskoga odgoja.
Učenici su izrađivali i prigodne plakate u kojima su primijenili znanja s nastavnih sati. Tako su učenici 3. c  sastavili vlastite modernističke pjesme i napisali su kritičke osvrte hrvatskih pisaca i slavnih osoba o hrvatskome jeziku, dok su Marina Jovanović (2. j), Borna Franjo (1. a), Marta Timarac (1. a) i Antonija Petrović (1. a) sastavili prikaze pročitanih djela hrvatskih autora. 
Organizatorice zahvaljuju svim sudionicima te najavljuju aktivnosti za sljedeću godinu kojima će, rukovodeći se načelom zavičajnosti, potaknuti učenike više se kreativno izraziti na vlastitom dijalektu.
 


Priloženi dokumenti:
P2220109.JPG (158.57 KB)
P2220110.JPG (143.37 KB)
P2220114.JPG (154.52 KB)
P2220115.JPG (140.64 KB)
P2220130.JPG (145.83 KB)
P2220135.JPG (158.73 KB)
P2220137.JPG (170.62 KB)
P2220138.JPG (151.32 KB)
P2220142.JPG (170.26 KB)
P2220143.JPG (152.88 KB)
P2220144.JPG (151.12 KB)

Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Dejan Lovrenčić   datum: 24. 2. 2016.




preskoči na navigaciju