Dana 13. studenog 2024. učenice Srednje škole Koprivnica 2. k razreda Ana Koščak i Lana Međimorec su s nastavnicama TZK i voditeljicama projekta „Igrom do zdravlja“ Ivanom Gregurina i Natalijom Tomac Kelek posjetile skupinu Ribice (4 – 5 godina) te njihove odgojiteljice Adelu Blaguški, Dubravku Kovačić u dječjem vrtiću Igra.
Isto tako dana 22.11.2024. učenice 2. f razreda Mia Maljak i Vanesa Horvat posjetile su skupinu Oblačići (3 – 4 god) te njihove odgojiteljice Jelenu Piljak i Valentinu Krušec.
Kroz nekoliko zanimljivih igara potaknule su djecu i odgojiteljice na važnost svakodnevnog igranja, razvoj motoričkih sposobnosti od najranije dobi, svjesnost i brigu o zdravlju, kako lokomotornog tako i ostalih sustava u ljudskom tijelu. Učenice su zajedno sa svojim nastavnicama kreirale specifične vrste igara koje doprinose razvoju motoričkih sposobnosti karakterističnih za pojedine dobne skupine i njihov senzorno-motorički podražaj.
Prikazale su na koje sve načine možemo iskoristiti vrijeme za igru unutar koje će dijete koristiti maksimalan raspon motoričkih, kognitivnih sposobnosti i senzornih podražaja, a da pritom uvježbavaju pažnju i koncentraciju.
Starijoj skupini Ribice pokazale su zabavne vježbice u paru te pripremile igre poput „Dućan“ u kojoj su djeca skakutala u platnenim eko vrećicama za dućan te u njih istovremeno skupljala šarene loptice, zatim kvadrati – igra u kojoj su djeca na određenu naredbu ispunjavala zadatke – unutra, van, okret, pljesak, skok i čučanj. „Ja sam loptica“ gdje su u dvije kolone pratili dvije loptice i radili isto što i loptica (skokovi, čučnjevi, zamjena mjesta).
Mlađoj skupini Oblačići pokazali su vježbice s plišanim igračkama – rekvizit kojeg zasigurno svako dijete ima kod kuće. Oponašali su plišane životinjice (mace, zečići, tigar i sl.), igra „Skrivača s plišancem“ – sakrivanje i traženje plišanca po prostoriji, skokovi po liniji s plišanom igračkom između stopala, kretanja u čučnju poput račića i mace s rolicom koju su provlačili kroz uže, „Semafor“ gdje su djeca radila određen zadatak na određenu boju te igra „Uhvati maramu“.
Važno je napomenuti da se u projektu koriste svi „rekviziti“, tj. igračke koje djeca imaju kod kuće s ciljem da nauče neke nove zabavne igre i igraju ih kod kuće s roditeljima, braćom, sestrama, bakama i djedovima.
I učenice i djeca jedva čekaju sljedeće druženje koje će biti blagdanskog karaktera.
Natalija Tomac Kelek, prof.