Prvi simpozij hrvatskoga kao materinskog jezika u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje održan je od 25. veljače 2025. do 28. veljače 2025. u Zadru. Na Simpoziju su sudjelovali voditelji županijskih stručnih vijeća, učitelja razredne nastave te učitelji i nastavnici hrvatskoga jezika i raspravljali o ključnoj ulozi materinskog jezika u razvoju jezično-komunikacijskih vještina, cjelovitom razvoju učenika i poticanju njihove kreativnosti, posebno u kontekstu globalizacije i brzih tehnoloških promjena.
Našu županiju predstavljale su županijska voditeljica za razrednu nastavu Suzana Hergotić, županijska voditeljica za hrvatski jezik u osnovnoj školi Martina Valec-Rebić i županijska voditeljica za hrvatski jezik u srednjoj školi Sandra Maletić.
Na otvorenju je sudjelovao i prof. dr. sc. Radovan Fuchs, ministar znanosti, obrazovanja i mladih te izaslanik premijera Vlade Republike Hrvatske. Ministar Fuchs podsjetio je na važnost Zakona o hrvatskom jeziku, koji je usvojen da bi se osigurao daljnji razvoj i zaštita jezika u globaliziranom svijetu.
Vinko Filipović, ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja, predstavio je presjek rezultata nacionalnih i međunarodnih vrednovanja učenika u poznavanju hrvatskoga jezika, prvenstveno u čitalačkoj pismenosti.
Imale smo priliku slušati predavanja o različitim temama vezanim uz učenje i poučavanje hrvatskoga jezika kao materinskog. O važnosti sustavnoga razvoja jezičnih sposobnosti od najranije dobi govorila je dr. sc. Jelena Kuvač-Kraljević. U predavanju Jezične djelatnosti u sustavu odgoja i obrazovanja dr. sc. Zrinka Jelaska predstavila je model analize leksičke raznolikosti i leksičke gustoće učeničkih tekstova. Na predavanju Mitovi o mozgu u procesima učenja i poučavanja izv. prof. dr. sc. Martina Knežević istaknula je stereotipe povezane s razvojem mišljenja djeteta u različitim fazama života. Prof. dr. sc. Anita Peti-Stantić predstavila je koncept dvopismenoga mozga u svome predavanju Kako čitati u digitalnom svijetu – i uživati u pročitanome.
Kao posebna vrijednost Simpozija bile su radionice na kojima su sudjelovali voditelji županijskih stručnih vijeća. U deset su paralelnih skupina učitelji i nastavnici raspravljali i donijeli prijedloge za unapređenje nastave hrvatskog jezika. Na posljednjoj radionici dogovorena je implementacija spoznaja i zaključaka Simpozija na županijska stručna vijeća.
Suzana Hergotić, Martina Valec-Rebić, Sandra Maletić

